یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تغذیه مناسب می‌تواند نقش حیاتی در کنترل سرطان پروستات ایفا کند. این تحقیق به ارتباط مثبت بین یک رژیم غذایی سالم و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات پرداخته است.

رژیم غذایی سالم:راهکار طلایی برای کنترل بیماری پروستات

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیسن نت،تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که مردانی که رژیم غذایی سالم‌تری دارند، کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان پروستات هستند. این مطالعه به بررسی وضعیت ۸۸۶ مرد مبتلا به سرطان پروستات درجه یک از ژانویه ۲۰۰۵ تا فوریه ۲۰۱۷ پرداخته است.

محققان دریافتند که به ازای هر افزایش ۱۲.۵ امتیازی در مقیاس صفر تا ۱۰۰ تغذیه سالم، احتمال پیشرفت سرطان پروستات از درجه ۱ به درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و احتمال پیشرفت به درجه ۳ یا بالاتر تا ۳۰ درصد کمتر می‌شود. این نتایج نشان می‌دهند که رژیم غذایی سالم می‌تواند به عنوان یک عامل محافظ در برابر پیشرفت سرطان پروستات عمل کند.

دکتر «کریستین پاولوویچ»، استاد انکولوژی اورولوژی در دانشگاه جان هاپکینز مریلند، بیان کرد: «در حالی که مطالعات قبلی در مورد ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان پروستات انجام شده، ما معتقدیم که این تحقیق اولین شواهد آماری قابل توجهی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد یک رژیم غذایی سالم می‌تواند خطر پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد.»

برای این مطالعه، تمام شرکت‌کنندگان یک پرسشنامه رژیم غذایی را پر کردند و محققان امتیاز شاخص تغذیه سالم را برای هر بیمار محاسبه کردند. در پیگیری میانگین ۶.۵ ساله، حدود ۲۱ درصد از مردان به درجه ۲ یا بالاتر و ۶ درصد به درجه ۳ یا بالاتر رسیدند.

محققان بر این باورند که کاهش التهاب ناشی از رژیم غذایی سالم ممکن است یکی از دلایل عدم پیشرفت برخی از سرطان‌های پروستات باشد. دکتر پاولوویچ تأکید کرد که برای تأیید واقعی ارتباط بین رژیم غذایی با کیفیت بالاتر و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات، نیاز به مطالعات بیشتری با جمعیت‌های متنوع‌تر وجود دارد.

این یافته‌ها نشان می‌دهند که انتخاب‌های غذایی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر روند پیشرفت بیماری‌های مرتبط با پروستات داشته باشند و تأکید بر اهمیت تغذیه مناسب در حفظ سلامت عمومی و کنترل بیماری‌های مزمن را دوباره یادآوری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha